W przypadku, kiedy dochodzi do awarii po zakupie systemu, może dojść do wykorzystania drugiej linii wsparcia producenta, jakim jest SAP Maintenance. Korzysta się z niej w przypadku awarii systemu, i umożliwia szybkie zgłoszenie problemu i posiada 24/7 dostępność do specjalistów, którzy są na bieżąco z aktualizacjami systemu.
Utrzymanie systemu SAP
Błędne przekonanie przedsiębiorców wynika z faktu, że dla nich utrzymanie systemu to tylko coroczne odnawianie licencji. Okazuje się, że to udoskonalanie systemu i dostęp do dodatkowych opcji, dających wiele profitów. Miedzy innymi, użytkownicy mają dostęp do szkoleń, które pogłębiają ich wiedzę o systemie i pozwoli na sprawniejsze z niego korzystanie. Co więcej, dzięki udoskonalaniu systemu, możliwe jest szybsze naprawianie zgłoszonych błędów, oraz dodatkowe szkolenia dla kadry zarządzającej.
Administracja systemu SAP
Kolejną ważną decyzją, którą podejmuje przedsiębiorca, jest przekazanie administrowania systemem SAP. Można zdecydować na jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym z nich jest pozostawienie administrowania systemu w przedsiębiorstwie, w dziale IT.
Innym rozwiązaniem jest wysłanie administrowania systemem do firmy zewnętrznej w formie outsourcingu. Czy można jednak mówić, że outsourcing jest niepotrzebnym kosztem? Więcej na ten temat można odnaleźć w tekście poniżej: